1 MAJ

Jag lever!! Min frånvaro beror helt enkelt på tokmycket plugg, en massa jobb och en jäkla massa skoj där emellan som tar all min tid. Jag saknar att skriva här lite då & då och efter studenten ska jag ordna en ny, fin blogg och kanske skriva lite mer om saker och ting jag tycker om, som till exempel inredning, och sen vad jag gör på dagarna såklart!

Idag är det somsagt 1 maj, det går så jäkla fort! Haha, känns som att jag sagt så hela året, hur fort allting går. Antingen är det för att jag börjar bli äldre eller så är det helt enkelt så att det här året har gått extra fort! Nästan lite fööör fort har det gått, men jag klagar då verkligen inte på att våren är här, helt fantastiskt underbart.

Jag har haft långledigt nu i fyra dagar, har varken gått i skolan eller jobbat. Förbaskat skönt, och nödvändigt om något. En liten välförtjänt lucka i det lilla kaoset .. I fredags var jag i skolan, sen lunchade jag med Hanna och Nina, sprang runt som en toka på stan och försökte få tag på Hannas mobil som någon ond människa snott, utan framgång tyvärr, på kvällen pysslade jag hemma, satte upp nya gardiner, bytte dukar och möblerade om lite bland alla blommor, blev så vårigt och fint. Sen tog jag en dusch, drog på mig myskläder och käkade kebab framför tvn, Ted var hos Anders hela kvällen.

På lördag förmiddag var vi på loppis och lunchade med svärmor, sen åkte vi ut till mamma och pappa. Var ute i det fina vädret och sen tog jag en cykeltur med Adam till affären. Till kvällen grillade vi, supergott. Sen åkte vi hem och såg någon film innan vi gick och la oss efter en jättefin dag.

Söndagen bestod av packning, en blixtvisit till Hosjö och sen tog jag och Ted tåget till Uppsala. När vi kom fram möttes vi av ett soligt Uppsala med massor utav glada studenter och människor! Checkade in på hotellet och lämnade väskorna innan vi gick ut på stan. Vi gick längst med Fyrisån, drack kaffe på en mysig uteservering, tog en tur inne i domkyrkan, gick hand i hand genom den fina, gamla delen av stan och hade det mysigt. Till kvällen åt vi middag på en liten mexikansk resturang innan vi gick tillbaks till hotellet, satte på en film och dejtade kudden.

Nästa morgon, valborgsmässoafton, firade jag och Ted ett år som förlovade! Tänk va tiden går fort, ett år av lycka och kärlek! Vi gick ner till ån för att se den klassiska forsränningen, jättemycket folk, fantastiskt väder, underbar stämning osv osv. Allt var perfekt, och hela dagen fortsatte på samma sätt. Lunchade på en urmysig grekisk resturang längst med ån, drack vin och fnissade oss fram längst de fina gamla gatorna till mösspåtagningen. Kikade lite på alla glada studenter innan vi tog en tur på stan, Ted köpte lite kläder men jag kom hem till hotellet tomhänt. Vi tog en powernap, duschade och gjorde oss fina inför middagen. Middagen åt vi på en av Uppsalas absolut finaste resturanger, den låg en bit utanför stan men det var värt varje litet skavsår jag fick av klackarna på vägen dit. Har nog aldrig ätit så god mat någongång förut, och inte druckit så gott vin heller för den delen. Magiskt gott. Och så himla trevlig personal. Dit ska vi absolut igen!

På tisdagen tog vi sovmorgon, åt frukost i godan ro innna vi packade ihop och begav oss mot centralen. Sprang in och köpte en tågbiljett och sen satte vi oss i solen och njöt. Sen pussades vi hejdå och jag begav mig hem mot Falun, Ted blir kvar till fredag på jobb.

Bästa dagarna på mycket länge, både helgen i Falun och förlovningsfirandet i Uppsala, lycka på hög nivå!♥
Lägger upp lite bilder sen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0