varning för mycket pluggprat

Sitter & lyssnar på min depplista (som funkar jättebra även när man inte är deppig!) på Spotify, massa tokfina låtar.

Idag var Ung vänster i skolan och raggade medlemar, typ. Väldigt intressant var det iallafall. Jag är verkligen totalt lost när det gäller de olika partierna, jag håller inte på något av den enkla anledningen att jag inte vet vad de står för, fast att jag är intresserad av det mesta politik faktiskt handlar om. När jag får tid över någon dag ska jag försöka läsa mig till vilket parti som verkar bäst. 
Måste iallafall säga att det är så himla attraktivt med personer som kan någonting, kan vara om vad som helst, det är fint med kunskap helt enkelt. Och med kunskap menar jag inte att vara grym på matte eller ett geni när det gäller kemi. Hemskt med tjejer, framför allt, som spelar blåsta, eller som helt enkelt är blåsta. Och det är lika hemskt med personer som tror dom kan allt.

Nu ska jag påbörja plugget inför provet på torsdag, hade tänkt kolla över vad det är vi ska kunna och sen läsa och strycka under i boken, underlättar för det riktiga hårdplugget imorgon. Har ingen vidare koll alls just nu känns det som.

Har inga roliga bilder, inte ens några tråkiga, från dagen.


Och det var någon som frågade vilken skola jag går på: Jag läser samhällsprogrammet på Lugnetgymnasiet, första året, och jag har valt samhällsinriktning så from åk 2 kommer jag alltså läsa "samsam".


Kommentarer
Postat av: erri

alla kan ju inte vara lika smarta som dig majsen:)

2010-02-17 @ 11:55:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0