att kalla någon hora.

"Kvinnor har alltid gillat att visa upp sig, men de gillar inte att andra kvinnor visar upp sig. I synnerhet inte om de andra ser bättre ut än dem själva"

Jag tror de flesta någon gång blivit kallad, eller fått en kommentar på tex bilddagboken där det står hora. Jag och många utav mina vänner har varit med om det. Helt utan anledning. Jag blir inte sur, utan chockad, chockad och ledsen. Det skrämmer mig, inte det att någon kallar mig eller mina vänner för hora eller horig, det visar bara hur liten, omedveten och omogen personen är. Men vetenskapen att folk tänker så som vissa säger och kommenterar gör mig ledsen, att ditten och datten är horigt, slampigt osv, det gör mig mållös. Det värsta är ju att de som säger det själva är av det kvinnliga könet!! Hur kan man då skicka tillbaka oss tjejer flera hundra år i tiden? Påstå att vissa är sämre för att dom har bröst, rumpa osv och visar lite hud? Varför gör man så? Är det inte sånt som bidrar till det hårda klimatet bland tjejer?
Det är galet att ett sånt tankemönster fortfarande råder bland vissa, jag trodde verkligen att samhället hade tagit ett mycket litet steg framåt, litet med endå framåt.

Känns tragiskt att jag trodde så fel, vi tjejer borde ju hålla ihop i detta samhälle där vi redan är nedtryckta, men det förstår vissa tydligen inte...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0